6. 5. 2015

Quinoa s jogurtem





Quinou moc často nedělám, ale když už se do ní pustím, vždy mi přijde k chuti. Asi se na ní budu muset trošku víc zaměřit, protože její příprava není nikterak složitá, zabere opravdu jen chvilku a dá se použít kamkoliv - nejenom jako příloha, ale také jako hlavní jídlo ve formě např. salátů, místo rýže do rizota, nebo také nasladko, jako snídaňové kaše
:-).
Quinoa, neboli merlík chilský, nebo znám také jako mayská superpotravina! Původ této plodiny je z Latinské Ameriky, konkrétně z pohoří And v Bolívii, Peru a Chile. Hlavním kladem quinoi je její neobyčejně výživná hodnota! Obsahuje nejenom spustu vitamínů, kyselinu listovou a značné množství bílkovin, ale také neobsahuje lepek a je velmi dobře stravitelná!
Já jsem ji tentokrát použila jako alternativu ovesných vloček a udělala si z ní výbornou odpolední svačinku :-). 



Na tři porce budete potřebovat :-)

2 bílé jogurty
cca 130g quinoi ( vychází to na 1 menší hrneček)
marmeládu dle chuti
ovoce na ozdobení
voda ( 2 menší hrnečky)

Nejprve si připravíme quinou - propláchneme ji pod tekoucí vodou, nasypeme do hrnce a zalejeme vodou. Poměr by měl být 1:2 (quinoa : voda). Přivedeme k varu a necháme probublávat asi 15 minut, než se všechna voda vypaří a quinoa je měkká. Necháme vychladnout.

Pak už jen vrstvíme do pohárku dle fantazie - jogurt, marmeláda, quinoa a stejně tak u druhé vrstvy. Navrch ozdobíme ovocem :-)











Žádné komentáře :

Okomentovat